Ojdå.

Sen sista inlägget har vi varit sjuka ( jag började igår, onsdag ) ! Inlägget innan, den natten blev Leon jätte dålig. 
Han skaka av febern som höll på stiga, han hosta enormt mycket och kipa efter luft, ringde 1177, och dom tyckte det lät som falsk krupp. Efter lugna det ner sig en stund och allla somna om ( klockan var 02.00 ca ). Sen vaknar jag av att Leon ligger och as flabtbar, och säger " hahha pappa ser du? " jaha, tänkte jag, han pratar nog i sömnen och försöker somna om. Men då sätter han sig upp pch hostar lite, och gråter av smärtan. Så vi börjar prata, och sen.

PANIKSKRIK ifrån leons sida, alltså det skriket har jag aldrig hört ifrån honom, HAN VA SÅ RÄDD! Han
hade så hög feber att han fick hallusinationer. Han såg spinglar och sniglar på väggen, taket, golvet. Och så hade han spinglar i tröjan. Efter mkt tröstande och ett försök om att säga att det inte finns spinlar i rummet att det bara är i hans huvud, så lyckades han lugna ner sig och lägga sig på mitt bröst. Puh, jag har aldrig varit så skakis som då. Mitt hjärta slog volter, tänk då hans?! Men efter en stund kom det där skriket igen :/ ! Och han börjar då se sakerna igen. Stackars barn. Han ville ha sin napp, men tog tag i den och kasta iväg den, för det var ingen napp för han, utan en spindel, han bad då om en annan napp, men samma sak där, en spingel. Bad han då blunda och gapa, så då gick det fint! Tyckte så synd om honom, hur förklarar man för en snart 3-åring att det bara är i hans huvde? Inte lätt! 
 
Och nu är han iallfall fri från feber ( första gången sen i fredags ). Hoppas det inte blir något mer nu. 
Nu är vi båda förkylda och hostar. SJUKSTUGA HEJ HEJ.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0